HKZ Handboek voor kleine organisaties

Klantcasus - HKZ handboek voor beginners

Geerlings & Bernard - Jeugdzorg

Vanuit onze opdrachtgevers moesten we onze dienstverlening certificeren. Omdat wij als kleine organisatie minder dan 10 fte tellen, was de certificering HKZ Kleine organisaties voor ons de meest geschikte norm.

Lees hier meer over de certificering HKZ Kleine organisaties.

HKZ handboek voor Kleine Organisaties

Maar op het gebied van certificeren, managementsystemen en handboeken schrijven, wisten wij eigenlijk niet goed hoe we dit moesten aanpakken. We hebben de hulp ingeroepen van Vivian Blansjaar. Zij bood een oplossing “HKZ in één dag”. Ze bracht ons op een rustige manier in een certificerings-werkmodus. In één dag namen we aan de hand van het standaard HKZ-handboek alle onderdelen door die voor onze certificering geregeld moesten zijn. We vulden gezamenlijk in wat direct ingevuld moest worden. Omdat het de eerste keer was dat wij onze organisatie gingen certificeren, moest er door onszelf nog wel vrij veel specifiek ingevuld worden. Maar met het handboek als standaard hadden we de juiste stappen om te volgen.

Het hele traject is al met al goed bevallen mede ook omdat Vivian kosteloos telefonische ondersteuning biedt. Vivian is enthousiast, is heel secuur en werkt gestructureerd. En dat “oog voor details” en structuur zijn voor HKZ weer erg belangrijk.

Klaar om ook jouw kwaliteit naar een hoger niveau te tillen?

2018

Zijn wij opgericht

50+

ISO & HKZ certificeringen

20+

Jaar ervaring in certificeringsbegeleiding

Onze aanpak

Resultaat gericht

Wij staan voor praktisch kwaliteitsmanagement. Nuttig voor de ondernemer, handig voor de medewerkers. Geen lijstjes om de lijstjes. Het uitgangspunt: kwaliteit is van iedereen, niet van een kwaliteitsmanager of “omdat het moet van de auditor”.

Onze kernwaarden

less = more

Praktische info en taken in een up2date auditeerbaar managementsysteem

Praktisch samenwerken

Met praktische begeleiding tot aan de externe audit wordt kwaliteit van iedereen

Meerwaarde

Ondersteuning bij het continu verbeteren van de zorgverlening en klanttevredenheid